מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייה
סגירה

במצב של היום, בתי מלון אינם יכולים להתעלם עוד מצריכת האנרגיה שלהם. מצד אחד, מחירי החשמל ההולכים ומאמירים, בפרט בשעות השיא ומצד שני ההתחממות הגלובלית שמקצינה את תנאי מזג האוויר ומגדילה עוד יותר את הצריכה.

אל כל אלו מתווספת האחריות התאגידית, הצורך בקיימות ובמעבר לחשמל ירוקה ולאנרגיה מתחדשת. מגמה שמתחילה במדיניות הישראלית, אך עליה לחלחל עוד ועוד בפרט לעסקים גדולים כמו בתי המלון.

ומעבר לכך, תקנות מקורות אנרגיה קובעות כי בתי מלון הצורכים מעל רמה מסוימת נדרשים להתקשר עם יועץ / ממונה אנרגיה, לערוך תסקירים שונים ולראות כיצד הוא יכול לצמצם את צריכת האנרגיה של המלון (תקנות 2 ו- 4(א) לתקנות מקורות אנרגיה (פיקוח על יעילות צריכת אנרגיה), תשנ"ד – 1993 ותקנה 4 (א) לתקנות מקורות אנרגיה (ביצוע סקר לאיתור פוטנציאל לשימור אנרגיה, תשע"ט – 2018).

מה היתרונות של שימוש באנרגיה מתחדשת בבתי מלון?

1. הפחתת עלויות החשמל - חסכון בהוצאות

כלל פשוט בניהול הוא שיש שתי דרכים בהם העסק יכול להיות רווחי יותר – או בהגדלת ההכנסות או בהפחתת ההוצאות. שימוש במתקן לאגירת חשמל מאפשר לבית המלון להקטין את ההוצאות.
 

בתי מלון

אגירת חשמל מאפשרת לאגור את החשמל מחוץ לשעות השיא, כלומר בעלות נמוכה יותר, ולעשות באנרגיה שימוש בכל שעות היום, גם בשעות העומס. משמעות הדבר הוא חיסכון עצום בהוצאות החשמל של בית המלון באלפי ואף בעשרות אלפי שקלים.

דו"ח אנרג'י סטאר מצא כי בתי מלון מוציאים כ-6% מעלות התפעול שלהם על אנרגיה. אם ניתן היה להפחית את הנתון הזה אפילו באחוז אחד בלבד, מדובר בחיסכון מהותי.

2. גיבוי לשעת הצורך

אף אחד לא אוהב הפסקות חשמל, אך עבור מלונאים מדובר בסיוט של ממש. לא רק שמדובר בחוויית שירות גרוע עבור האורחים, אלא שבפירוש מדובר בסכנה בטיחותית. הפסקות חשמל בבתי המלון פוגעות בכלל המערכות – החל מהתאורה, חוסר האפשרות לעשות שימוש במעליות, שלא לדבר על הציוד במטבח והמזון עצמו.

בשנים האחרונות, בניסיון להתמודד עם הפסקות חשמל, עושים בתי המלון שימוש בגנרטורים לשעת חירום. אולם, מרבית הגנרטורים מופעלים בדיזל, והם רועשים, מזהמים את הסביבה וגם מצריכים תחזוקה שוטפת.

לעומת זאת, שימוש במתקן לאגירת חשמל, מאפשר לבית המלון הספקת חשמל באופן שוטף, גם בעת הפסקת חשמל, מייתר את הצורך בשימוש בגנרטור ומאפשר ראש שקט מההיבט הזה. שימוש במתקני אגירת חשמל, מאפשר לכלל המערכות הקריטיות בבית המלון להמשיך ולפעול כסדרן, כולל המעליות, המסעדה ובכלל.

3. שמירה על הסביבה

העולם כולו מתקדם לעבר סביבה ירוקה יותר. כך מדינות ה-OECD וכך גם מטרתה של מדינת ישראל. המשק כולו נע לעבר שימוש באנרגיה מתחדשת ואנרגיה ירוקה מתוך אחריות תאגידית כלפי כלל האוכלוסייה וכלפי הדורות הבאים.

לא רק שזה הדבר הנכון לעשות למען הסביבה, אלא שיש יתרונות מוחשיים גם למלונאים. במלון שרשום כ"מלון ירוק" קורץ ליותר ויותר לקוחות המקפידים ומעדיפים ללון במקומות הפועלים לאיכות הסביבה. השימוש בשיטות ירוקות באופן כללי מסייע להפחית הוצאות גם על ידי שימוש בפחות מים, פחות אנרגיה שיא ופחות כימיקלים מזיקים לסביבה.

במדינות שונות, למשל בארה"ב, ניתנים הטבות מס, הנחות ותמריצים לבתי מלון הפועלים לשמירה על הסביבה והעושים שימוש במתקני אנרגיה ירוקה. בישראל זה עדיין לא קיים, אבל תמיד יש לאן לשאוף.

מתקני אגירת החשמל של Doral Urban

Doral Urban מספקת פתרונות אגירה בהספק משוער של מאות מגה-ואט שעה במרחב האורבני, המסחרי והתעשייתי. Doral Urban מחברת את שותפיה לשירותי אספקת חשמל של חברת האם Doral Urban, מקדמת עמדות מנוהלות לטעימת רכבים חשמליים, ומספקת מגוון פתרונות נוספים בעולמות האנרגיה המתחדשת.

כחברה מובילה בתחום האנרגיה המתחדשת ואגירת האנרגיה, פועלת Doral Urban לשילוב מתקני אגירה במרחב האורבני התעשייתי והמסחרי, בין היתר, מתוך כוונה לסייע למאמץ המשותף לשיפור איכות הסביבה.

Doral Urban עובדת במודל של שותפות עסקית, תוך השאת ערך כלכלי לכלל השותפים והגדלת הכנסות (ארביטארז'): אגירת חשמל בשעות השפל ומכירה בשעות השיא.

לא רק אגירת אנרגיה 

עמדות הטעינה של Doral Urban

טעינת רכבים חשמליים - Doral Urban מקימה עמדות טעינה מתקדמות אשר מאפשרות ניטור, ניהול וייעול צריכת האנרגיה. בתחום עמדות הטעינה, Doral Urban עובדת במודל יזמי של שותפות ברווחים עם בעל הנכס.

אספקת חשמל

אספקת חשמל זול, איכותי, וזאת באמצעות רישיון אספקת החשמל של חברת האם Doral.

קבוצת Doral מייצרת חשמל נקי במאות מתקנים סולאריים ופעלת לייצור ולהפצת חשמל ירוק. כחברה בת מציעה Doral Urban שירותי אספקת חשמל בהנחה מובנית על הליך ייצור החשמל.