מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייה
סגירה

אנחנו מאמינים ששירות של אנרגיה, צריך להיות כמו האנרגיה עצמה – זמין ויעיל, אנרגיה לחיים. Doral Urban מציעה אספקת חשמל זול ואיכותי, וזאת באמצעות רישיון אספקת החשמל של חברת האם Doral.

Doral מייצרת חשמל סולארי וחשמל נקי במאות מתקניה הסולאריים, ומתקשרת בהסכמים למכירת חשמל עם לקוחות מובילים במשק.

בדרך לחשמל ירוק ולעצמאות אנרגטית

המעבר לאנרגיות מתחדשות הוא צעד משמעותי לקראת עתיד ירוק ובר-קיימא יותר. בשנים האחרונות פועלות מדינות ברחבי העולם לעבור לאספקת אנרגיה ממקורות מתחשים על חשבון צריכת אנרגיה שמקורה מדלקי מחצבים כמו פחם, נפט וגז טבעי. על רקע פלישת רוסיה לאוקראינה, נרשמה שנת 2022 כשנה הראשונה בהיסטוריה שבה אנרגיות מתחדשות סיפקו יותר ממחצית צריכת החשמל של מדינות האיחוד האירופי.

לפי דו"ח של סוכנות האנרגיה הבינלאומית, ייצור האנרגיה הסולרית בשנת 2022 גדל ב-39 טרה-וואט שעה – כמעט כפליים מהגידול שהיה בכל שנה אחרת. בין השאר, בהולנד זינק ייצור האנרגיה הסולרית מאחוז אחד בשנת 2015 ל-14 אחוזים בשנת 2022. לפי הדו"ח, הסבסוד הממשלתי של הולנד, לצד השקעה הולכת וגדלה בתחום האנרגיה הסולרית הם שתרמו לתמונת המצב הנוכחית.

עובד חשמל

בישראל, משק החשמל נתון לרגולציה של כמה משרדים ממשלתיים: משרד האנרגיה, רשות החשמל והמשרד להגנת הסביבה. עד שנת 2018 הייתה חברת החשמל לישראל, חברה ממשלתית, למונופול בישראל בכל הנוגע לייצור, הולכה, חלוקה ואספקה של חשמל. ביולי 2018 אושרה בכנסת הרפורמה במשק החשמל ושינוי מבני בחברת חשמל. זאת, במטרה להגדיל את התחרות והיעילות באספקת החשמל לכלל המשק. על פי תחזית רשות החשמל לשנת 2030, קצב הגידול השנתי של הביקוש לחשמל נע בין 1.7%- 3.7%.  

לפי נייר עמדה של המרכז הבינתחומי הרצליה בנוגע לאתגרי משק האנרגיה 2030, בשל העובדה שמשק האנרגיה בישראלי הוא אי חשמלי, כלומר שאינו מחובר בתשתיות רציפות למדינות אחרות, חשובה ביותר מדיניות רציפה לעמידה ביעד הרזרבה לחשמל, בפרט על רקע העלייה בביקוש, על מנת להבטיח את אמינות האספקה. עוד מצוין, כי בהקשר זה יש לזכור את האיום הביטחוני על מדינת ישראל שיכול להתבטא גם בפגיעה משמעותית במתקני ייצור החשמל, במתקני הטיפול בגז שבים או בתשתית ההולכה. איומים אלו מחייבים היערכות מוקדמת על מנת שהמשק יוכל להמשיך ולתפקד גם במצבי חירום.

לפי סקירה של מרכז המחקר והמידע של הכנסת בנוגע לאנרגיה מתחדשת בישראל 2030, ובהתאם להערכת משרד האנרגיה, כדי לעמוד ביעדים שנקבעו על ידי המדינה, יש להכפיל פי 3.5 את ההספק המותקן של אנרגיה מתחדשת (נכון לסוף 2022), תוך שמונה שנים.

אספקת חשמל אלטרנטיבית – איך זה עובד?

על רקע המגמה הברורה והמתמשכת של עלייה בביקוש לחשמל בארץ ובעולם, ועל בסיס הרפורמה בשוק החשמל, Doral Urban מובילה את שותפיה לעצמאות אנרגטית, תוך שימוש בחזית הטכנולוגית של האנרגיה החכמה והיעילה.

בשנים האחרונות, בעקבות הרפורמה בשוק החשמל, יכול כל צרכן בישראל  לבחור ספק אנרגיה כרצונו, וכתוצאה מכך גם את מקורו של החשמל המסופק. כל צרכן בעל מונה חכם, בכל מקום בארץ, יכול להתקשר עם ספק כרצונו, בהתאם לרישיונו של מספק החשמל.

כדי לספק את הביקוש הרב לחשמל, עולה הצורך באגירת אנרגיה. האגירה מתבצעת בעזרת סוללות בהן ניתן לאגור את החשמל ולעשות בו שימוש במועד מאוחר יותר.

חברת האם של Doral Urban, Doral, מייצרת חשמל נקי במאות מתקניה הסולאריים, ומתקשרת בהסכמים למכירת חשמל עם לקוחות מובילים במשק. כחברה בת של דוראל, דוראל אורבן מציעה שירותי אספקת חשמל, בהנחה מובנית על הליך ייצור החשמל.

Doral היא ספקית החשמל הירוק הגדולה והמובילה בישראל, מייצרת חשמל נקי במאות מתקניה והתקשרה בהסכמים למכירת חשמל ותעודות ירוקות עם לקוחות מובילים במשק.

החשמל הירוק ש- Doral מייצרת ומספקת מפחית את פליטת המזהמים, מסייע ליציבות משק החשמל, ומסייע למדיניות ה-ESG והמוניטין של העסקים הצורכים אותו. עסקים שמשקיעים בעתיד – צורכים אנרגיה מתחדשת.