מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייה
סגירה

Doral Urban מובילה את שותפיה לעצמאות אנרגטית, תוך שימוש בחזית הטכנולוגית של האנרגיה החכמה והיעילה. היסודות האיתנים עליהם נבנית החברה הם אלה שמייצרים את הביטחון האנרגטי שלכם, היום ובעתיד.

Doral Urban משלבת מתקני אגירת אנרגיה במרחבים שונים. מדובר בפתרון טכנולוגי מתקדם של ניהול ואופטימיזציה של צריכת החשמל.

מצוקת החשמל

אנו עדים למגמה ברורה של עלייה בביקוש לחשמל, שרק תלך ותגבר בעתיד הקרוב. קיים חשש כי המשק הישראלי, בטווח של השנים הקרובות, יימצא במשבר מערכתי חסר תקדים בתחום אספקת החשמל ולא יוכל לספק את כל החשמל הנדרש.

בנוסף, ישראל הציבה לעצמה יעד של שימוש ב-30% אנרגיה מתחדשת עד שנת 2030 ונראה כי אין ממש דרך להתקרב למטרה הזו ללא פתרונות של אגירת חשמל. הביקוש לחשמל משתנה לאורך היום ומגיע לשיא העומס בשעות הערב. ללא אגירת חשמל לא ניתן יהיה לספק את החשמל, כולל הסולארי.

בישראל ובעולם כולו תחום אגירת החשמל הוא יחסית חדש, אך מדובר בשוק שהולך וגדל כל הזמן. ההערכות הן כי שוק אגירת החשמל יהפוך לשחקן משמעותי מאוד במעבר לאנרגיה מתחדשת ובעיצוב שוק האנרגיה בעתיד.

עובד חשמל

עד לפני מספר שנים השימוש במתקני אגירה נחשב ליקר מדי. השינוי החל כחלק מהמאמץ העולמי להפחית את פליטות גזי החממה במסגרת המאבק במשבר האקלים. כחלק ממאמץ זה, החלו עוד ועוד מדינות להציע תמריצים כדי להזניק את שוק האנרגיה המתחדשת קדימה.

ביוני 2023 השיק משרד האנרגיה את השלב הראשון בתוכנית הלאומית לאגירת אנרגיה במרחב האורבני, חלק ממדיניות אגירה לאומית רחבה שמקדם המשרד. התוכנית כוללת האצה של הקמת מתקני ייצור חשמל ואגירת אנרגיה בערים, וחיבור לרשת החלוקה הציבורית באזורים אורבניים צפופים - לטובת כלל הציבור בישראל. בנובמבר 2023, פורסם שינוי מס' 19 לתמ"א 1 – תוספת לפרקי האנרגיה, פרק מתקני אגירת אנרגיה, אשר מסדיר את האופן בו ניתן להקים מתקני אגירה במרחבים השונים. אסדרה תכנונית זו נועדה לתת מענה גם בעת חירום ולסייע לקדם ייצור חשמל נקי שיישרת את הביטחון האנרגטי של משק האנרגיה.

מתקן אגירת חשמל

אחד האתגרים המרכזיים של מקורות אנרגיה מתחדשים כמו אנרגיית שמש ורוח הוא היכולת לאגור את החשמל שמיוצר כדי שניתן יהיה להשתמש בו לפי הצורך. שעות השמש ועוצמת הרוח משתנות וכך גם הייצור של חשמל ממקורות אלו. כדי להפוך אותם לפתרון יציב וקבוע לצריכת חשמל, יש צורך בטכנולוגיות מתקדמות לאגירת חשמל לאחר הייצור.
מתקני אגירת חשמל מאפשרים לאגור עודפים של ייצור חשמל בשעות שיא של פעילות ממקורות מתחדשים, ולהשתמש באותו חשמל אגור בשעות שבהן הייצור נמוך יותר. זוהי דרך יעילה לקבל אספקת חשמל רצופה ועקבית, ולנצל את מלוא הפוטנציאל של טכנולוגיות כמו תאים סולאריים וטורבינות רוח.

פיתוח מתקני אגירה משוכללים וגמישים יותר לטווח הארוך והבינוני, הוא אחד המפתחות להמשך הפופולריות וההתרחבות של אנרגיות מתחדשות ברחבי העולם. 

אגירת האנרגיה מאפשרת לאגור חשמל ולשחרר אותו בהתאם לצורך. על כן, השימוש בהתאם לצורך, מאפשרת הוזלה משמעותית של החשמל, במידה וטעינת החשמל נעשית שלא בשעת עומס. היכולת לשלוט באגירת החשמל, מאפשרת אספקת חשמל תדירה ללא הפסקות חשמל או הפרעות, תוך ייעול עלויות החשמל. כאשר מדובר במוסדות וגופים גדולים, כמו מפעלים או בתי מלון, מדובר בחסכון משמעותי ביותר. 

אגירת אנרגיה חשמלית משכללת באופן משמעותי את יעילות האנרגיות המתחדשות ומאפשרת להשתמש בהן לכל אורך שעות היממה. 

אנרגיה מתחדשת – פתרונות אגירה

Doral Urban מספקת פתרונות אגירה בהספק משוער של מאות מגה-ואט שעה במרחב האורבני, המסחרי והתעשייתי. Doral Urban מחברת את שותפיה לשירותי אספקת חשמל של חברת האם Doral Urban, מקימה עמדות מנוהלות לטעינת רכבים חשמליים, ומספקת מגוון פתרונות נוספים בעולמות האנרגיה המתחדשת. השימוש במתקני אגירה מסייעת בהגדלת השימוש באנרגיה מתחדשת ועל כן מקדם את ישראל לעבר מטרותיה לשנת 2030.

כחברה מובילה בתחום האנרגיה המתחדשת ואגירת האנרגיה, פועלת Doral Urban לשילוב מתקני אגירה במרחב האורבני התעשייתי והמסחרי.

מוצר האגירה מספק פתרון טכנולוגי, מתקדם ופורץ דרך לניהול ואופטימיזציה של רשתות חשמל מבוזרות.

המערכת מסייעת לייצוב תדר החשמל, משמשת כתחליף גיבוי למערכות חיוניות בחצרות הצרכנים ופועלת להפחתת התלות בחברת החשמל – בדרך לעצמאות אנרגטית.

מערכת אגירה מציעה מצבור נוסף של חשמל אגור שיכול לשמש הן לצריכה עצמאית, הן לניהול ביקושים והן למכירה לרשת.

הציפייה היא כי בעתיד הקרוב מערכת האגירה תשמש לשימושים רבים נוספים.