מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייה
סגירה

עמדות טעינה לרכבים חשמליים

בתחום עמדות הטעינה, פועלת Doral Urban במודל יזמי. מהות העסקה היא הקמת עמדות טעינה לרכבים חשמליים, כאשר Doral Urban היא זו שמקימה את התשתית למערך עמדות הטעינה וביסוסן. המטרה היא לייצר חווית משתמש פשוטה, נוחה ויעילה, דרך עמדות טעינה חכמות ופשוטות לתפעול. 

שוק הרכב החשמלי בישראל

שנת 2023 הסתיימה עם נתח שוק של 18% רכבים חשמליים מכלל הרכבים שעלו בישראל על הכביש. בשנה שקדמה לה, עמד אחוז על הרכבים החשמליים מכלל הרכבים שעלו על הכביש על 10% בלבד.

ההערכות הן שקצב הגדילה של הרכבים החשמליים בישראל ילך ויגדל עוד. זאת, על אף עליית המס על הרכבים החשמליים, לצד ההשפעה של מלחמת חרבות ברזל, שני גורמים שהאטו את קצב כניסת הרכבים החשמליים לשוק הישראלי.

גודל השוק שהולך וצובר תאוצה מחייב את התאמת התשתיות בכל רחבי ישראל, מצפון לדרום וממזרח למערב, שכן ללא תשתית מתאימה, לא יוכלו בעלי רכבים אלו להתנהל.

התשתית בישראל בנויה, כמצופה, לרכבים מנועי בנזין ודיזל, וכניסת הרכבים החשמליים לשוק מחייבת היערכות מחדש. לא רק שהשוק צובר תאוצה, אלא שהמדינה, כמו יתר המדינות המתועשות, אמורה לעודד את בעלי הרכבים לעבור לרכבים חשמליים, ידידותיים לסביבה וכמובן שפחות מזהמים.

טעינה חשמלית לרכב

לפי נתוני משרד האנרגיה, כיום, בישראל יש מעל מ-5,000 עמדות טעינה ציבוריות, מתוכן כ-4,200 איטיות ומעל ל-800 מהירות. בשנים האחרונות תמך המשרד בהקמת של עמדות טעינה ביותר מ- 70 מיליון שקל, כך לפי פרסומיו, ובקרוב, בין היתר בהמשך לקולות קוראים אלה, צפויות לקום עוד אלפי עמדות טעינה בשנים הקרובות בכל רחבי הארץ.

בספטמבר 2023 פרסם המשרד תחזית לפיה בשנת 2030 צפויה התחבורה החשמלית בישראל לצרוך כ-6% מהביקוש לחשמל, כאשר הצפי הוא ל-1.3 מיליון כלי רכב חשמליים. לפי התחזית בשנת 2050  תהווה התחבורה החשמלית כ-15% מהביקוש לחשמל.

לחשוב ירוק – לחשוב חשמלי

לשימוש ברכב חשמלי יתרונות רבים הן למדינה והן לתושביה. מבחינת המדינה מדובר בכלי המשפר את יעילות השימוש באנרגיה, מקטין את זיהום האוויר ומגדיל את העצמאות האנרגטית שלה מבחינת הצרכנים, היתרון הוא בהקטנת ההוצאה על אנרגיה ועל תחזוקה שוטפת של הרכב.

ואולם, גם כיום, ועל אף הנתונים המעודדים, מרבית הבעלים של כלי רכב חשמליים הם מי שמסוגלים להרשות זאת לעצמם. רובם בעלי חניה צמודה ועמדת טעינה פרטית. לכן, בכדי להגיע לצרכנים נוספים מפלחים נוספים של האוכלוסייה יש צורך בתשתית רחבה של עמדות טעינה.

לא די בהקמת תשתית רחבה להטענת רכבים חשמליים, ופריסתן בצורה נכונה ויעילה בכל רחבי הארץ. במשך שנים התרגלו בעלי הרכבים והנהגים לתפעול קל של הרכב דרך תחנות התדלוק. נראה כי אין קל מלהיכנס לתחנת הדלק, להכניס את הפיה ולהמתין שניות ספורות עד למילוי המיכל.

על מנת לעודד ולרתום את ציבור הנהגים לרכב החשמלי, יש לייצר חווית שימוש דומה אם לא קלה מזו גם כאשר התפעול הוא שונה. יש למנוע מצב בו נהגים חרדים מטווח הנסיעה האפשרי ולאפשר טעינה קלה בעמדות נוחות לתפעול.

כאן אנחנו ב-Doral Urban נכנסים לתמונה

כמי שמבקשים להוביל את תחום האנרגיה והחשמל בישראל, אנחנו מבינים שלא די בהתקנת עמדת טעינה. למעשה, זהו רק השלב הראשון בחוויית המשתמש, וברצון שלו לחזור ולעשות שימוש ברכב החשמלי ובעמדות טעינה.

ניהול נכון, חדשני ומתקדם, יסייע בשיפור תשתית האנרגיה, אך מעבר לכך ישפר את השירות לציבור הנהגים של רכבים חשמליים.

אנחנו מציעים עמדות טעינה מתקדמות ובטוחות. עמדות אלו מבוססות על מערכת חכמה לניהול חסכון בחשמל אשר מאפשרות לנטר, לנהל, לווסת ולהגביל את השימוש בעמדות הטעינה מרחוק בכדי לייעל את צריכת האנרגיה.

עמדות טעינה בניהול  Doral Urban - פשוט ומשתלם

חיבור פשוט של עמדות טעינה

אנחנו מאמינים בפשטות,ביעילות וביצירת חוויית שירות למשתמש שתהיה פשוטה וקלה ככל האפשר, החל מהחיבור לעמדת הטעינה.

חווית משתמש פשוטה ויעילה

העמדות שיסופקו הינן עמדות טעינה חכמות ומנוהלות בהספק של 22 קילו-ואט פשוטות לתפעול וכוללות אפליקציה ידידותית למשתמש.

חדשנות בטעינה לסביבה ירוקה

Doral Urban מביאה לישראל את מהפכת החדשנות בתחום עמדות הטעינה. עמדות הטעינה חכמות ומציעות פתרונות ייחודיים לכל מתחם, בין אם מדובר בבתי מלון, אתרי תיירות ונפש, מרכזים מסחריים או חניונים פרטיים.