מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייה
סגירה

פרוייקטי נדל''ן

פרויקטים נדל"ניים צריכים לכלול שימוש באנרגיה מתחדשת ובאנרגיה ירוקה על מנת להתאים את עצמם לעתיד הקרוב והרחוק כאחד. הכנת התשתית מבעוד מועד הן לאספקת חשמל, הן לעמדות טעינה והן לאגירת חשמל יובילו בסופו של דבר לאיכות חיים טובה לדיירי הפרויקט ולחיסכון בעלויות לכולם.

מתקנים לאגירת חשמל זוכים לתשומת לב והפכו שכיחים יותר בשנים האחרונות בשל הפוטנציאל שלהם להתמודד עם אתגרים שונים בתחום האנרגיה. השימוש במתקני אגירה עוזר למקסם את כוח השמש והרוח על ידי אחסון אנרגיה נוספת ושחרורה בעת הצורך. התוצאה היא שיפור אספקת החשמל וניצול טוב יותר של מקורות האנרגיה.

ההשקעות בטכנולוגיות ירוקות גדלות בהתמדה. בשנת 2022 הוביל נשיא ארה"ב ג'ו ביידן את חוק הפחתת האינפלציה ויצר תמריצים כספיים להתקנת מערכות סולאריות ומערכות אגירת חשמל מסחריות. בישראל, התמריצים ליזמי נדל"ן, ובכלל לבעלי עסקים, לעבור לשימוש בחשמל ירוק ובאנרגיה מתחדשת, עדיין לא קיימים. יחד עם זאת, נראה שהמדינה מבינה וחותרת לכיוון של סביבה ירוקה יותר לאור המטרה שהציבה לעצמה כי עד סוף העשור, ב-2030 תגיע ישראל ל-30% צריכה של אנרגיה מתחדשת. המצב כיום הוא רחוק מכך ובשנת 2022 שיעור הצריכה ממקורות מתחדשים בישראל הגיע לכ-10% בלבד. 

פרויקט נדלן

ולמרות שישראל עדיין מדשדשת מאחור, ישנם יתרונות רבים לשימוש בחשמל ירוק ובאגירת אנרגיה בפרויקטים נדל"ניים.

אנרגיה מקיימת במבנים - החזון של משרד האנרגיה

לפי משרד האנרגיה, מגזר המבנים אחראי על 29% מפליטות גזי החממה בישראל ובתרחיש עסקים כרגיל צפוי גידול של כ-77% בפליטות אלו עד לשנת 2050. במטרה להוביל להתייעלות ולהקטנת צריכת האנרגיה במבנים, מקודמת רגולציה לדירוג אנרגיה של מבנים וכלי מדידה לצריכה בפועל של מבנים. לשם כך, יחידה במשרד האנרגיה פועלת לבסס בנייה מאופסת אנרגיה, כלומר מבנים שכמות האנרגיה הנצרכת בהם שווה לכמות האנרגיה המיוצרת בהם ממקורות מתחדשים.

במטרה לחסוך בעלויות האנרגיה, מעודד משרד האנרגיה "בנייה משמרת אנרגיה" או "בנייה ירוקה", בפרט בפרויקטים נדל"ניים חדשים. זוהי בנייה הנוקטת פעולות ואמצעים בכדי לייעל ולהקטין את צריכת האנרגיה בבניין ובכך גם להפחית השפעות שליליות על איכות הסביבה.

כיצד אנרגיה מתחדשת תועיל למשקיעי נדל"ן?

קיצוץ בעלויות – עליית ערך הנכס - הפיכת פרויקט הנדל"ן לסביבתי ולירוק יותר, משמעה הלכה למעשה שימוש בחשמל ירוק ושימוש בחשמל מחוץ לשעות השיא, אז הביקוש הוא גדול. התוצאה מיטיבה הן עם הדיירים והן עם יזמי הנדל"ן. הדיירים עצמם נהנים מהפחתה בחשבון החשמל ואילו יזמי הנדל"ן נהנים מהשבחת הנכס.

תעריפי החשמל משתנים בהתאם לשעות הביקוש והעומס, כך, בשעות הערב מחיר החשמל עולה, וכך גם בחודשי החורף הקרים או חודשי הקיץ הלוהטים. שימוש במתקני אנרגיה מאפשר לצרכנים לאגור חשמל בשעות שבהן המחירים נמוכים יותר, ולצרוך אותו ברגעי השיא.

מתקני אחסון אנרגיה יכולים להוסיף ערך לנדל"ן בכך שהם מאפשרים לדיירים לחסוך כסף בחשבונות החשמל שלהם והוא מאפשר ליזמי נדל"ן לייצר הכנסה נוספת מפעילויות ארביטראז'.

על פי הערכות, שוק אגירת האנרגיה יצמח משמעותית בשנים הבאות ויהווה גורם מפתח להפחתת השימוש בחומרים מזהמים ומעבר לאנרגיה ירוקה.

חשמל ירוק – האם זה אפשרי?

לתעשיית הנדל"ן יש תפקיד מכריע במעבר הנדרש כדי להתמודד עם משבר האקלים וליצור מערכות אנרגיה בנות קיימא לטווח ארוך. פרויקטים נדל"ניים המתוכננים ונבנים היום, הם הבתים של המחר, ועליהם לשקף את המגמה של העולם כולו בדרגה לשימוש בחשמל ירוק.

חברת האם של Doral Urban, Doral, מייצרת חשמל נקי במאות מתקניה הסולאריים, ומתקשרת בהסכמים למכירת חשמל עם לקוחות מובילים במשק.

חברת האם Doral, היא ספקית החשמל הירוק הגדולה והמובילה בישראל, מייצרת חשמל נקי במאות מתקניה והתקשרה בהסכמים למכירת חשמל ותעודות ירוקות עם לקוחות מובילים במשק.

החשמל הירוק ש- Doral מייצרת ומספקת מפחית את פליטת המזהמים, מסייע ליציבות משק החשמל, ומסייע למדיניות ה-ESG והמוניטין של העסקים הצורכים אותו. עסקים שמשקיעים בעתיד – צורכים אנרגיה מתחדשת. כחברה בת, Doral Urban מציעה שירותי אספקת חשמל, בהנחה מובנית על הליך ייצור החשמל.

טעינת רכב חשמלי - העתיד כבר כאן

השימוש ברכב חשמלי בישראל הולך וגדל. שוק הרכב החשמלי סיכם את שנת 2023 בהצלחה, כאשר כמעט חמישית מהמכוניות שנמכרו היו חשמליות. כמעט 50 אלף מסירות ונתח שוק של 18%.

הערכות מדברות על כך שעד שנת 2030 כל רכב שלישי בישראל יהיה חשמלי. אולם ספק עם התשתיות בישראל ערוכות לכך.

יזמי נדל"ן הם מי שאמונים על ייצור התשתית לרכבים חשמליים בפרויקטים שהם מתכננים ומקימים. במקרה של עמדות טעינה, לא מדובר כבר בהמלצה אלא בצורך של ממש. יזם נדל"ן חייב להניח את התשתית הראויה לכלל הלקוחות, רבים מהם בעלי רכבים חשמליים, ורבים עוד יהיו.

Doral Urban מתמחה בתחום עמדות טעינה מנוהלות, אשר מאפשרות לנטר, לנהל, לווסת ולהגביל את השימוש בעמדות הטעינה מרחוק בכדי לייעל את צריכת האנרגיה.

בתחום עמדות הטעינה, Doral Urban עובדת במודל יזמי של שותפות ברווחים עם בעל הנכס. מהות העסקה היא הקמת עמדות טעינה לרכבים חשמליים.

Doral Urban תיקח על עצמה את הקמת כלל התשתית הנדרשת לצורך הקמת מערכת עמדות הטעינה וביסוסה. היזמים לא ידרשו להשקיע בהקמת התשתית.

תשתית הטעינה תוקם כך שכל מי שירצה לרכוש עמדת טעינה יוכל להתחבר בקלות ובפשטות.

העמדות שיסופקו הינן עמדות טעינה חכמות ומנוהלות בהספק של 22 קילוואט פשוטות לתפעול וכוללות אפליקציה ידידותית למשתמש.