מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייה
סגירה

ניהול עמדות טעינה

הקמה וניהול מערך עמדות טעינה

בעלי הרכבים החשמליים תופסים נתח שוק שהולך וגדל, ועל כן יש לספק את התשתית הנכונה לניהול עמדות טעינה בצורה מיטבית ונכונה, באמצעות מערכת ניהול לטעינת רכבים חשמליים.

מערכת ניהול לטעינת רכבים חשמליים היא פתרון תוכנה מקצה לקצה לניהול פעולות טעינת רכבים חשמליים, חיוב הטעינה, ניהול וויסות אנרגיה, וניהול צי רכב חשמלי. מערכת זו מאפשרת לבעלי רכבים חשמליים למזער את העלויות שלהם. 

המצב כיום אינו מיטיב עם בעלי הרכבים החשמליים, ואנחנו ב-Doral Urban מבקשים לשנות זאת.

החזון שלנו הוא לספק את התשתית הנכונה עבור בעלי רכבים חשמליים ולאפשר להם חוויית משתמש טובה, קלה, יעילה ופשוטה.

קשיים בהחזקת רכב חשמלי בישראל

מנתונים שהתפרסמו לאחרונה עולה, כי אף שנראה היה כי הרכב החשמלי צפוי להיטיב עם בעליו, הרי שהמציאות בישראל רחוקה מכך עד מאוד.

טעינה חשמלית לרכב

כך, עולה כי אף שנהגי רכבים חשמליים אומנם חוסכים בדלק, תשתית עמדות הטעינה אינה תואמת את מצב הרכבים החשמליים בשוק ובוודאי שלא את הצפי שלהם בשנים הקרובות.

התוצאה היא כי בעלי רכבים חשמליים פוחדים לנסוע עם רכבם למרחקים ארוכים או בפקקים, פן ימצאו עצמם חסרי חשמל באמצע הדרך. אלו חרדות שהופכות לחלק עיקרי מהעיסוק ברכב החשמלי.

בשנים האחרונות פועל משרד האנרגיה והתשתיות לעידוד הקמת עמדות טעינה לרכבים חשמליים, תמיכה שלשיטתו תוביל להקמה של כ-2,500 נקודות טעינה איטיות ומהירות בפריסה ארצית. אולם, אף שכבר קוימו מכרזים להקמת העמדות בשנים 2018-2019, טרם הושלמה הקמתן של מרבית מעמדות הטעינה. לכן בשנת 2022 הודיע משרד האנרגיה על כוונתו לממן 1,122 נקודות טעינה ציבוריות ברחבי הארץ, בעלות של למעלה מ-5 מיליון שקלים שיחולקו בין 37 רשויות מקומיות.

מה חשוב בכלל בעמדת טעינה חשמלית?

מה נדרש מעמדת טעינה חשמלית וממערכת לניהול טעינה חשמלית על מנת שתהיה מוצלחת? יש צורך בתשתית ופריסה נכונה של עמדות הטעינה לצד טעינה מהירה עד כמה שניתן, וכמובן, יכולת נוחה ופשוטה לתפעול העמדה.

ישנן שתי סוגי עמדות טעינה, מהירות (DC) ואיטיות (AC) כאשר ההבדל ביניהן הוא בעיקר בקצב שהן מאפשרות להטעין את הרכב. העמדות המהירות יכולות לטעון כ-100 ק"מ של נסיעה בין 7 ל-20 דקות ואילו העמדות האיטיות יטענו סוללה שלמה בתוך מספר שעות.

אך לא רק מהירות הטעינה חשובה. ישנן עלויות שונות הכרוכות בהקמה ותפעול של תשתית טעינת לרכבים חשמליים, אך גם רווח בצידן. גופים גדולים כמו בתי מלון, פרויקטים נדל"ניים, מפעלי תעשייה ומתחמי מסחר, הם מקומות אידיאליים להקמת עמדות טעינה - מצד אחד הן מספקות שירות טעינה ללקוחות וללקוחות פוטנציאליים ומצד שני הן גם מייצרות רווח נוסף לעסק. 

ניהול עמדות טעינה – שורת הרווח

ב-Doral Urban פיתחנו מודל יזמי של הקמת עמדות טעינה לרכבים חשמליים תוך יצירת שותפות ברווחים עם בעל הנכס.

במסגרת השותפות הזו, Doral Urban לוקחת על עצמה את הקמת כלל התשתית הנדרשת לצורך הקמת מערכת עמדות הטעינה וביסוסה. השותפים שלנו לא נדרשים כלל להשקיע בהקמת התשתית ו- Doral Urban מממנת זאת על חשבונה בלבד.

תשתית הטעינה תוקם כך שכל מי שירצה להתחבר לעמדת טעינה יוכל להתחבר בקלות ובפשטות.

העמדות שיסופקו הינן עמדות טעינה חכמות ומנוהלות בהספק של 22 קילו-ואט פשוטות לתפעול וכוללות אפליקציה ידידותית למשתמש.

החשיבות שבחוויית המשתמש בניהול עמדות טעינה

כמי שמבקשים להוביל את תחום האנרגיה והחשמל בישראל, אנחנו מבינים שלא די בהתקנת עמדת טעינה. למעשה, זהו רק השלב הראשון בחוויית המשתמש, וברצון שלו לחזור ולעשות שימוש ברכב החשמלי ובעמדות טעינה.

ניהול נכון, חדשני ומתקדם, יסייע בשיפור תשתית האנרגיה, אך מעבר לכך בשיפור השירות לציבור הנהגים של הרכבים החשמליים. לכן, עמדות הטעינה שלנו מבוססות על מערכת חכמה לניהול חסכון בחשמל אשר מאפשרות לנטר, לנהל, לווסת ולהגביל את השימוש בעמדות הטעינה מרחוק בכדי לייעל את צריכת האנרגיה עבור בעל הנכס והנהגים בכלל.