מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייה
סגירה

ענף התעשייה נחשב לאחד ממקורות הזיהום הגדולים בישראל, על אף מגמת שיפור כלשהי במהלך השנים האחרונות. אנחנו ב-Doral Urban שואפים לייעל אנרגטית גם את מפעלי התעשייה בארץ, וביחד איתם להפחית את הזיהום הרב ובכך לשמור על הסביבה.

זיהום סביבתי 

סקר מדדי איכות החיים של הלמ"ס מצא כי מבין מדינות ה-OECD, החשיפה הממוצעת של האוכלוסייה למזהמים בישראל נמוכה רק מזו בצ'ילה, פולין ומקסיקו. לפי הסקר, הערים המזוהמות ביותר הן פתח תקווה, חדרה ובני ברק. 

במהלך השנים האחרונות, הציבה ממשלת ישראל את ההתייעלות האנרגטית, כמו גם את הפחתת הזיהום מתעשייה, כיעד לאומי. במסגרת זו מעודדת המדינה, דרך המשרד לאיכות הסביבה ומשרד התשתיות והאנרגיה, את המפעלים והתעשיות להפחית את רמת הזיהום. בעקבות הדרישות של משרדים אלו ויישום חוק אוויר נקי, כך לפי אותו הסקר, אכן חלה ירידה בשנים האחרונות בפליטת המזהמים מתעשייה.

אך כמובן, יש עוד דרך ארוכה לפנינו. לפי מחקר של משרד האנרגיה, שימושי התעשייה המרכזיים במפעלים שיש בהם פוטנציאל התייעלות אנרגטית משמעותי

תעשייה

הם: תנורים, מתיכים ומייבשים, דודי קיטור, מדחסי אוויר, משאבות וקירור תהליכי. לפי ניתוח זה, ההתייעלות האנרגטית תתרחש ככל ויהיו ניהול ותחזוקה נכונים במפעלים, לצד רגולציה ותקנות מתאימים, כמו גם תמריצים למגזר התעשייתי.  

ההתייעלות האנרגטית קשורה גם בביטחון. לפי המכון למחקרי ביטחון לאומי, במרבית מדינות העולם המפותח, המגזר שצורך הכי הרבה חשמל הוא המגזר התעשייתי, כאשר חלקו הוא כארבעים אחוז ואף יותר. בישראל, אף שחלקו קטן יותר ביחס למדינות אחרות, וחלקו עומד על פחות מ-25 אחוזים, הוא עדיין מהווה שחקן מרכזי בצריכת האנרגיה.

גם התעשיינים רוצים להתייעל

מטרותיה של ישראל, כמו גם ההתגייסות של העולם כולו להפחית את זיהום האוויר, עוררו גם בתעשיינים עצמם את ההבנה, כי עליהם למצוא חלופות אחרות להתייעלות ואגירת אנרגיה. התאחדות התעשיינים אף הקימה בעבר קרן ייעודית לביצוע פרויקטים של התייעלות מפעלים ותעשיות והיא מקדמת תמריצים מהמדינה לתעשיות שיפעלו להתייעלות אנרגטית. במקרים של איום על מדינת ישראל, הן איום מלחמתי כמו שיגור טילים או מתקפת סייבר והן אסונות טבע כמו רעידת אדמה וכדומה, החשש מפני פגיעה במערכות החשמל החיוניות הוא משמעותי. על כן, גם מבחינה זו יש להיערך להתייעלות אנרגטית דרך שימוש במתקני אגירה ומעבר לחשמל ירוק.

אספקת חשמל

אספקת חשמל זול ואיכותי, וזאת באמצעות רישיון אספקת החשמל של חברת האם Doral.

קבוצת Doral מייצרת חשמל נקי במאות מתקנים סולאריים ופועלת לייצור ולהפצת חשמל ירוק. כחברת בת מציעה Doral Urban שירותי אספקת חשמל בהנחה מובנית על הליך ייצור החשמל.

שימוש בחשמל נקי במפעלים ובתעשיות המזהמות יכול להפחית משמעותית את זיהום האוויר ולסייע לתעשיות בהגשמת היעד של התייעלות אנרגטית.

מתקני אגירת החשמל של Doral Urban

מפעלים ומבני תעשייה צורכים חשמל רב, חלקם גם לאורך כל שעות היום, 24/7. שימוש באנרגיה מתחדשת ובמתקני אגירה יכול מצד אחד להפחית את עלויות העסק ומאידך לתרום להגנה על הסביבה.

Doral Urban מספקת פתרונות אגירה בהספק משוער של מאות מגה-ואט לשעה במרחב האורבני, המסחרי והתעשייתי. Doral Urban מחברת את שותפיה לשירותי אספקת חשמל של חברת האם Doral וחותרת יום יום למציאת ולהגשמת פתרונות נוספים בעולמות האנרגיה המתחדשת.

כחברה מובילה בתחום האנרגיה המתחדשת ואגירת האנרגיה, פועלת Doral Urban לשילוב מתקני אגירה במרחב האורבני התעשייתי והמסחרי, בין היתר, מתוך כוונה לסייע למאמץ המשותף לשיפור איכות הסביבה.

Doral Urban עובדת במודל של שותפות עסקית, תוך השאת ערך כלכלי לכלל השותפים והגדלת הכנסות ארביטארז' - אגירת חשמל בשעות השפל ומכירה בשעות השיא.